Söndag 19/5

Sitter här nu spikad framför tv4 och ser SCH-SVE ...!! Sååååå kon igen sverige!! Ta hem guldet nu!!! 
 
Har förövrigt varit ute hela dagen idag och pluggat samt myst i solen med mina underbara vänner :). Linn och PH <3  
 
Jag har min träningsfri dag idag så det har bara blivit en PW på 7 km och en löprunda på 2 km mycket skönt och väldigt härligt i musklerna att bara slappa lite :). Jag tänkte nu också skriva ner recepten som jag har lovat att lägga upp för länge sen .. Ber om ursäkt för den förseningen .. Men bättre sent än aldrig. 
 
Recept på hallonpajen: Ugn 200grader
 
 
0.5 dl havregryn
0,5 dl grandola
½ banan
1 ägg
0.5 dl kokos
1 tsk bakpulver
½ dl mjölk
Hallon (men tycker att man kan pröva på att använda olika frukter och bär som mango, äppla, blåbär mm)
 
Börja att hälla hallonen i en ugnsäker form sen rör man ihop alla ingredienser i en skål och häll det sedan på hallonen. Sätt in pajen i ugnen i 15 min och sen är den klar! ENKELT och helt okej. :)
 
Nu receptet på Cheesecake:Ugn 150grader
 
 
Detta recept är på en hel storform.. när jag gjorde den så delade jag receptet i 3 men funkar göra hur man vill.
600g philadelphia ost 5%
75g vaniljprotein pulver
3st ägg
1.75dl stevia
1 tsk vaniljextrakt (valfritt)
2st lime (fruktsaften)
(diggestivekex är lyx)
 
Lägg philadelphia osten i en bunke och värm i micron i 20 sek. Därefter blandar du i resten av indredienserna i skålen där osten redan ligger. Vispa med elvisp. Mosa diggestivekexen till smulor i botten av en oljeinsmord ugnsform. Häll därefter ner ostsmeten över kexen och sen in i ugnen i 35-40 min. (det ska helst inte spricka, så håll koll på kakan efter 35min). Ta sedan ur kakan från ugnen och låt den stå i kylskåpet i minst 3 timmar innan servering! ASGOD!!! och NYTTIG!!! 
 
Dela den sedan i 8 bitar.
 
Lycka till nu och pröva på dessa saker.. det rekomendera jag verkligen!!!!!! 
 
KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0