Luleå

Hejsvejs alla glada.
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva men det är riktigt roligt att vara i luleå och hälsa på brorsan :D En riktigt fin lägenhet har han och björn fått tag i. Ska snart gå och lägga mig, är hur trött som helst. men vi hörs imorron efter min shoppingdag på stan. Godnatt!
Kram

ESS.......En Skönt Söndag.

Tjenare alla glada :D

Har ni det bra?, det har jag iallafall.
Vi har påsklov från skolan och nu gäller det att bara chilla så mycket det går, bara känna friheten, jippi!
Imorse vaknade jag tidigt p.g.a min älskade brors SNARKNINGAR.. haha men det gjorde inte så mycket, var ganska pigg ändå. Vi for ut på isen med skotern till fyrn för att pimpla lite imorse, mycket kallt och det liv som vi såg var maggoten, (Och den var stendöd) HAHAH. Men vad går upp mot en toppendag med fint väder skoter och familjen. I LOVE IT!

Imorron har jag första tuchen på en fotboll för iår, och jag kan väl inte precis säga att jag är överlycklig för det, vist hade det varit riktigt skoj att börja träna nu, men imororn är det match.WWW. SKOJ. NEJ, Jag vet inte äns hur man spelar längre, och konditionen ligger juh på 0. Jag kommer bara att förstöra, försökte säga det till tränarn men han ville ha dit mig ändå, så skyll dej själv säger jag bara. hahah.
Heja på mig! Det behövs!!!
KRAMAR

Gråt i vitt och svart

Hahaha.. bara för en liten stund sen höll jag på att gråta ihäl, var så läss på mig själv att jag alltid skulle göra fel. Satt och jobbade med ett skolarbete i ca 3 timmar och sen när jag skulle ta fram det för att skicka det till skolan så hittade jag det inte, ingenstans. Jag trodde att jag hade glömt spara det, och jag lovar det är inte första gången det händer. Men just när jag skulle börja skriva om det igen så skulle pappa kolla på en sak, och då fanns det där, på en helt konstig mapp. ÅHH gissa hur glad jag blev :D
Jag tror att aldrig förr ha det varit så underbart med ett skolarbete.

Mamma, pappa och Oscar, ni är BÄST!!
Älskar er över allt annat!!!

The gäääng!!!

Vad skulle jag göra utan er?
Nina,Ida,Jennifer och Lisa vilka änglar ni är, det är ni så får mig att orka gå till skolan varje dag jag måste, det är ni som får mig att le.

Utan er skulle jag inte vara jag, vår klass skulle inte va lika bra utan er, det är vi som gör det roliga, det mest konstiga saker man kan tänka sig men en grej så alla förstå, VI HAR RIKTIGT ROLIGT :D :D

PUSS PÅ ER!!!

Hej !

Hejsan! Jag ber om ursäkt att jag inte har skrivit på ett väldigt långt tag, jag har haft väldigt fullt upp, men nu ska det börja hända saker igen på den här sidan.

Just nu sitter jag och hör på Just the girl med the click five. En mycket bra låt. Den är så skön att höra på när man är just såhär trött som jag är, det är helt sjukt. Klockan är 19.11 och det känns som man har varit vaken i århundranden.

Jag vill samtidigt säga Grattis till både Erik Jonsson som fyller 19 år idag, och till min bror som kom 2:a i en danstävling som hölls i helgen i södra sverige.

Imorron börjar skolan om igen, jag känner mig inte riktigt redo för det än känner jag, det har som inte varit så lugnt på lovet må jag säga. Fredagen före sportlovet for vi kl.9.00 på morgon till skellefteås flygflats med hela laget för att sätta oss på flyget vid 11.00 tiden som skulle ta oss till Arlanda där bytte vi flyg till växsjö. När vi kom fram till växsjö hade vi en buss som stod och väntade på oss. Det var som att komma till utlandet. Strålande sol, grönt gräs, blommor som blommade och 8 plusgrder. Därefter for vi till växsjös ishall för att hänga upp våra grejor i ett omklädningsrum, och när vi hade gjort det så for vi till scandic där vi skulle bo. Det var ganska lång tid till middagen så vi gick först på donken som låg just utanför hotellet och köpte varsin hamburgare. Jag köpte en kicken BLT som var en nyhet, och en mycket god sådan. Sen tog vi vägarna förbi på stan och då hittade jag, mörten,björkman,bosse,kalle,lunkan och carran ett par solglasögon för 5 kr som vi genast köpte. URSNYGGA :P... hmmm ..
Efter middagen så for vi och körde en halvtimmes pass på is för att känna på grejorna och så, sen blev det vila och så ska det låta. Och vi träffade hela sveriges rugby landslag som bodde på samma hotel som vi. På lördagen så var det match mot växjö och den matchen gick inte riktigt som beräknad vi förlorade med 3-2 och det var verkligen inte bra. Men dåliga dagar kommer och det var en för oss. Efter matchen for vi till hotellet igen och åt middag sen satte vi oss i bussen och började våran färd mot Linköpning.  Vi kom fram vid kvälltiden och hörde just Linda som sjön i melodifestivalen sin låt som sendan kom vidare till finalen. När vi skulle checka in på hotellet vi skulle bo på i Linköpning så var det, det mysigaste hotellet som jag någonsin har bott på, och kvällen var så rolig. Mirja,Lollo, Jenkan och jag skulle dela rum så vi hade en dubbel säng och två turistsängar som vi skulle sova på, men när Jenkan skulle he upp sin säng så hade den gått sönder så Mirja var så snäll och gick ner till reseptionen och frågade efter en ny, och efter ett tag fick vi en på rummet. Senare under kvällen så började vi massera varandra på ryggarna när det knackade på dörren ,jag gick för att öppna och då kom kicki inrusande och slängde sig på Lollo som satt på kanten av dubbelsängen så båda de for rakt på den andra turistsängen som vi inte hade bytt och det lät bara pang. och där låt Lollo och Kicki på golvet i en turistsäng som hade många brädor avknäckte.
Söndag och match mot Linköpning, där min gammla söta vänn Åsa Staf spelar gick mycket bättre än växsjö matchen, vi förlorade men spelade riktigt bra. Så det var skönt ändå.
Eftermatchen satte vi oss i bussen igen och körde till arlanda, när vi var framme så fick vi veta att vi skulle få spela mot västerhaninge ( ett stockholms lag) i första SM-matchen så vi försökte boka om flygbiljetterna men det gick inte. men vi hade ändå trevligt på Arlanda i 3 timmar, vi åt och skrattade tillsammans. Sen landade vi Skelle kl halv 1 på natten mot måndagen.
På måndagen så for jag och träffade Alle i stan för att prata lite om en musikvideo, sen for vi till inspelningsplatsen och var där till ca halv 5 för då skulle jag hem , vi var bortbjudna på kalas på taste, det var farmor som fyllde 70 år. Kl 20.00 for jag tillbaka till inspelningssalen och gjorde några cener. Tisdag morgon var det dags igen kl 8.00 for vi med buss till stockholm för att möta västerhaninge. Vi stannade i Timrå och tränade ett pass i e:on arena sen for vi vidare till torrvalla i stockholm och sen anlände vi till vårat hotell som var scandic på kungens kurva. Onsdagen for vi tidigt och körde att till 30 min pass för att kolla grejorna igen och komma igång lite. Efter träningen så var det shopping på IKEA och andra köpcentrer fram till 4 då det var middag på hotellet, och sen var det match kl 7, matchen slutade 0-1 till oss efter sudden. Vi var Helt klart det bättre laget men vi hade svårt att kunna få in pucken i målet bara, så dte var riktigt skönt med en vinst. Vi kom hem till skelle på torsdag morgonen kl halv 10, och då var det bara att gå och lägga sig för kl halv 1 skulle jag till inspelningslokalen igen och där tillbrungade jag hela min torsdag för att göra klart alla cener. På fredagen så var det min första dag som jag skulle tillbringa tillsammans med min mamma och pappa så vi for till byggsiljum och åkte slalom och det var riktigt skönt må jag säga, Vilken frihet sen på kvällen var det träning i a-hallen kl 21.30. Lördagen var det revanch möte mot västerhaninge här i kopparhallen kl 16.00 och det blev också en vinst med 3-1 så nu är vi vidare i SM.. mycket skönt. Efter att ha fått en underbart god middag som min mamma och pappa hade gjordt till mig så for jag till jennifer och hade riktigt trevligt på kvällen, sen blev det övernattning hos henne. Så idag har det mäst bara varit lugnt och nu sitter jag här, men en helt slut kropp och har skola imorron.

Nu ska jag upp och vara lite social med min mamma. hejdå pusshej!